Konuyu Görüntüleyenler
 1 Misafir

Cevap Gönder  Konu Gönder 
Besinler bebeğin cinsiyetinde etkili
Yazar Mesaj
peer47
Genel Editör
******
Genel Editörler

Üye Bilgileri Mesajlar: 9,271
Grup: Genel Editörler
Katılım: May 2006
Durum: Çevrimiçi
Üye No: 534
Reputation: 14
Mesaj: #1
Besinler bebeğin cinsiyetinde etkili

Besinler bebeğin cinsiyetinde etkili

Bebeğinizin cinsiyetinde tabağınızdaki yemek de etkili. Enerji bakımından zengin besinler alan kadınların erkek çocuk doğurma olasılığının daha fazla olabileceği ortaya çıktı.

23 Nisan 2008 08:40




İngiltere'deki Exeter Üniversitesi'nden Fiona Mathews ve ekibi, annenin beslenme şekli ve bebeğin cinsiyeti arasındaki ilişkiyi araştırdı. 740 hamilenin, gebelikten önce ve gebelik sırasında beslenme alışkanlıklarını inceleyen uzmanlar ilk çocuğunu bekleyen ve bebeğin cinsiyetini bilmeyen kadınları hamile kalırken kalori desteklerine göre üç gruba ayırdı.
Enerji desteğini en fazla alan kadınların yüzde 56'sının erkek, en az alanların yüzde 45'inin kız doğurduğu görüldü. Araştırmada kahvaltıda tahıl tüketimi, potasyum, kalsiyum, C, E ve B12 vitaminleri bakımından daha zengin ve daha çeşitli besin tüketimi ve erkek çocuk doğurma arasında güçlü bir ilişki olabileceği de ortaya çıktı.

Gelişmiş ülkelerde erkek niye azaldı?
Mathews, çalışmanın genç kadınların az kalorili beslenmeyi tercih ettiği gelişmiş ülkelerde erkek oranının neden azaldığını açıklamaya yardımcı olabileceğini söylüyor. Son 40 yılda sanayi ülkelerinde erkek bebek sayısı az da olsa azaldı. Bu düşüş tüketim ürünlerindeki kimyasal maddelere bağlanıyor. Ancak uzmanlar, genç kadınların değişen beslenme alışkanlıklarının da bu düşüşü açıklayabileceğini belirtiyor.

Kahvaltı alışkanlığının gelişmiş ülkelerde neredeyse ortadan kalktığını söyleyen uzmanlar, ABD'de kahvaltı yapan erişkin oranının, 1965'te yüzde 86'yken 1991'de yüzde 75'e düştüğünü vurguluyor. Uzmanlar kahvaltıyı atlamanın normal gece açlığı süresinin uzamasına, bu nedenle glikoz seviyesinin düşmesine yol açabileceği fikrinde.

Daha önce yapıyan laboratuvar araştırmaları, glikozun erkek bebek doğurma olasılığını artırabileceğini göstermişti. Araştırma, 'Proceedings of the Royal Society' dergisinde yayımlandı.

AA





Bu mesajdaki Linkleri görmek için üye olmalısınız. Lütfen Önce KAYIT olun.




04-24-2008 08:22 AM
Web Sayfasını Ziyeret Edin Tüm Mesajlarını Bul Alıntı Yaparak Cevapla
Cevap Gönder  Konu Gönder 

Yazdırılabilir Bir Versiyon Görüntüle
Bu Konuyu Bir Arkadaşına Gönder
Bu Konuya Üye Ol | Konuyu Favorilerime Ekle

Forum Geçişi

Banner Takas & Reklam

Toplistler  | Link Takas
Haber | Flash Oyun | Tasarım | İslam Portalı | Dini Hikaye
Benimsayfam | İngilizce Pratik | Lider100 | Toplist100 | Link Defteri
eXTReMe Tracker